Saturday 2 July 2011

Skinny/legging/tights/shorts perempuan

Salam sejahtera semua!
Ya, aku tau yang aku baru lepas post ja tadi.
Tapi aku nak meriahkan lagi aku punya blog ni dengan berbagai bagai post.
Ok, kali ni aku nak cakap sikit pasal Legging ni.
Aku selalu nampak ramai perempuan malah ex aku pun pernah pakai legging ni tanpa persetujuan aku.
Tapi, yang aku lebih tak suka bila diorang ni pakai legging dengan tudung!
Itu menghina namanya!
Dah la pakai tudung tapi tunjuk bentuk badan.
Ada ke patut?
Mestilah tidak!
Kenapa tak bogel ja?
Kan senang.
Ini nak tutup aurat pon tak ikhlas.
Kalau dah pakai tudung tu pakai elok elok la.
Ini tidak.
Kalau budak budak kecik nampak, diorang akan ikut perangai macam tu tau.
Tambah tambah kalau tu anak korang sendiri. 
Aku dulu pun pernah jugak pakai skinny ni.
Tapi, aku ni memang skinny.
Aku ni kurus dan tinggi.
Berat aku hanya dalam lingkungan 50 kg ke bawah dan ketinggian aku dalam 6 kaki atau 180 cm ke atas.
Tapi, aku dah tak pakai skinny ni.
Nampak pelik!
Jadi, seluar tu tengah jadi pekasam la.
Aku kadang kadang nampak ada yang pakai legging sampai ketat ketat.
Kalau bukan sebab mini skirt atau shorts diorang tu, mesti dah nampak alur jubur!
Dah sakit mata aku duk nampak perempuan pakai macam tu.
Kalau Cina ka Mat Saleh ka atau bukan beragama Islam aku tak kisah.
Ini Melayu beragama Islam.
Malukan kaum,bangsa dan agama ja.
Ada lagi satu, legging sampai paras lutut.
Ni satu lagi fesyen yang entah apa apa.
Lepas tu tunjuk betis kaki yang tak berapa nak lawa tu.
Tambah tambah lagi kalau yang tak bercukur.
Mimpi ngeri buat kaum lelaki tau.
Tapi, aku rasa kalau perempuan tak boleh cukur bulu kaki kalau tak kahwin lagi sebab kena dapat kebenaran suami mereka.
Aku rasa ja lah.
Kalau silap tu betulkanlah.
Maka, lebih baiklah kalau kaum Hawa ni memakai pakaian yang cukup kain.
Lebih pun takpa, asalkan tak terlalu labuh ja.
Nanti sangkut dekat pintu kereta jadi satu hal pulak.
Kena heret satu bandar.
Perempuan kena tahu (kalau yang tak tahu tu kena bagi tahu) bahawa, aurat bukan sekadar menutup bahagian tubuh badan ja.
Bentuk bentuk tubuh badan pun tak boleh nampak.
Jadi, kalau korang yang tengah pakai tu aku nasihatkan korang tukar la esok esok ke lusa ke.
Lagi satu, benda ni bukan main main.
Nafsu lelaki ni bahaya kalau dah teransang.
Karang korang jadi mangsa rakus manusia yang bergelar 'perogol' baru korang nak menyesal, kan?
Kalau korang kena raba dekat mall ke,tempat tunggu bas ke, dalam bas atau tempat tempat yang sesak apa yang korang boleh buat?
Korang jangan la nak salahkan kaum lelaki ja kalau korang jadi mangsa keadaan macam ni.
Tapi kalau korang dah jaga adab pemakaian korang tu memang dah terang terang salah lelaki tu.
Tengok.
Kan dah ada kebaikkan tak pakai legging ni.
Aku bukan apa, aku tak suka kalau jadi kes macam ni.
Tak suka perempuan dianiaya.
Jadi kaum kaum Hawa, jagalah pemakaian anda supaya tidak berlaku perkara buruk pada diri anda.
Nasihat ni ikhlas dari hati aku setelah lama tersimpan dalam hati aku ni.
Aku rasa sampai situ saja.
Sekian.

No comments:

Post a Comment